Naamgebruik

In de Basisregistratie Personen (BRP) van uw gemeente staat u geregistreerd met uw geslachtsnaam (de naam die u bij uw geboorte heeft gekregen). Soms wijzigt uw naamgebruik, omdat u trouwt of een geregistreerd partnerschap aangaat, of juist, omdat dit ontbonden wordt. De gemeente past dit voor u aan als u een schriftelijk verzoek indient of een afspraak maakt. Het is ook mogelijk om alles online te regelen als u uw DigiD bij de hand heeft.

Online aanvragen   Plan uw afspaak in

Hoe werkt het

Digitaal aanvragen

  • Vul online het formulier in. Gebruik uw DigiD om in te loggen
  • U rekent direct af bij de aanvraag
  • U ontvangt het uittreksel binnen 3 werkdagen

Op afspraak

  • Maak een afspraak
  • Neem het aanvraagformulier mee naar de balie
  • Denk ook aan een geldig legitimatiebewijs

Schriftelijke aanvraag

  • Stuur het aanvraagformulier met een kopie van uw legitimatiebewijs aan de gemeente IJsselstein; afdeling Klantcontactcentrum, Postbus 26, 3400 AA IJsselstein
Meer weten

Het naamgebruik heeft alleen betrekking op correspondentie door de overheid en andere partijen. De aanduiding heeft geen directe invloed op uittreksels en andere officiële documenten. Voor alle duidelijkheid; het gaat hier alleen om de naam die u in het maatschappelijke verkeer gebruikt en waarmee u door de overheid wilt worden aangeschreven.