Nieuwsbericht 18 oktober

Langere wachttijden voor hulpmiddelen en huishoudelijke hulp

Inwoners die hulp bij het Sociaal Team van de gemeente vragen moeten helaas langer dan gewoonlijk wachten op hulpmiddelen en huishoudelijke hulp. De langere wachttijden komen door personeelstekorten en tekorten aan grondstoffen en onderdelen. Maar u kunt misschien helpen de wachttijd op hulpmiddelen te beperken.

Maak iemand blij met een ongebruikt hulpmiddel

Heeft u thuis een hulpmiddel dat niet meer gebruikt wordt? Het Sociaal Team of het bedrijf dat het hulpmiddel heeft geleverd haalt het hulpmiddel graag op. Zo kunnen wij dankzij uw iemand anders sneller blij maken met een hulpmiddel.

Personeelstekort

Ondanks deze hulp blijft de wachttijd helaas lang. Door personeelstekorten is de wachttijd voor een eerste gesprek met het Sociaal Team langer dan normaal. Daarna duurt het bovendien nog enkele weken tot soms maanden voordat hulpmiddelen, zoals een rolstoel of scootmobiel worden geleverd.

Huishoudelijke hulp

Ook de thuiszorgorganisaties hebben een tekort aan personeel. Inwoners moeten na goedkeuring van de gemeente een aantal weken tot soms een aantal maanden wachten tot de hulp start. Daarnaast is het ook niet zeker dat inwoners die al huishoudelijke hulp ontvangen al hun uren steun kunnen blijven ontvangen. Deze inwoners worden door de thuiszorgorganisaties of het Sociaal Team op de hoogte gesteld van eventuele wijzigingen.

Sociaal Team

Het Sociaal Team is bereikbaar via 030 - 765 00 26 (maandag t/m donderdag van 09.00 tot 17.00 uur en vrijdag van 09.00 tot 13.00 uur) of via sociaalteam@ijsselstein.nl.