Start aanleg glasvezel

Goed nieuws! Na de zomer (vanaf 16 aug) start de aannemer met de woningschouw in IJsselstein. Dit betekent dat de aannemer langskomt om te kijken waar de aansluiting in huis mag komen. Inwoners ontvangen hierover een brief. In dit artikel vertellen wij graag alvast meer over de woningschouw. Wat houdt een woningschouw precies in? Wanneer komt de aannemer langs? En waarom bezoekt de aannemer ook inwoners die geen abonnement hebben afgesloten?

Wat houdt een woningschouw precies in? 

Een medewerker van de aannemer komt langs om te kijken waar de glasvezelaansluiting in huis mag worden geplaatst. Dit noemen we “woningschouw”. Meestal komt de aansluiting is dit in de meterkast, maar het kan ook op een andere locatie in de woning. 

De woningschouwer is herkenbaar aan zijn DELTA Fiber Netwerk kleding en hij kan zich altijd legitimeren met een ID-pas. Uiteraard werken wij volgens de RIVM richtlijnen en nemen wij de corona-maatregelen in acht. 

Wanneer komt de aannemer langs? 

Vanaf maandag 16 augustus start aannemer BAM Infra Telecom met het schouwen van de woningen. Alle inwoners ontvangen een brief hierover. De aannemer verwacht een paar weken bezig te zijn. Het kan dus even duren voor de aannemer op jouw stoep staat. 

Niet thuis? 

Het kan zijn dat je niet thuis bent als de aannemer bij je aan de deur komt. In dat geval laat hij een kaartje achter met het verzoek om contact op te nemen. Doe dit zo snel mogelijk, zodat de werkzaamheden in jouw woning op tijd afgerond kunnen worden. 

Aannemer BAM Infra Telecom

Aannemer BAM Infra Telecom informeert bewoners voor en tijdens de aanleg over de werkzaamheden en het maken van de aansluiting in huis. Heb je een vraag of klacht over de aanleg, dan kun je contact opnemen met de klantenservice van BAM. Zij helpen je graag op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 16.00 uur en zijn bereikbaar via 085 047 90 62 of glasvezel@bam.com