Contact en openingstijden

De gemeente werkt op afspraak. Zo weten onze medewerkers waarvoor u komt en kunnen wij u beter helpen. In verband met het Coronavirus is het Klantcontactcentrum voor het aanvragen en afhalen van paspoorten en rijbewijzen geopend van: maandag t/m vrijdag 8.30 - 12.30 uur. Als u binnen bent is het dragen van een mondkapje verplicht.

LET OP! Het maken van een afspraak is mogelijk voor Nederlandse paspoorten en rijbewijzen. Wilt u een vreemdelingen- of vluchtelingenpaspoort aanvragen, een aanvraag voor naturalisatie indienen, uw kind erkennen of een verhuizing vanuit het buitenland doorgeven, bel dan met de gemeente op telefoonnummer 14 030. We helpen u graag.

Plan uw afspraak in

Openingstijden

Publieksbalie:
maandag t/m vrijdag 08.30 - 12.30 uur
woensdag en vrijdagmiddag 13.30 - 17.00 uur
woensdag en vrijdagavond 18.00 - 20.00 uur

Informatiebalie:
maandag t/m vrijdag 08.30 - 17.00 uur
woensdag en vrijdagavond 18.00 - 20.00 uur

Op welke feestdagen is het stadhuis gesloten?

  • Nieuwjaarsdag
  • Goede Vrijdag
  • Tweede paasdag
  • Koningsdag
  • Bevrijdingsdag
  • Hemelvaartsdag
  • Tweede pinksterdag
  • Eerste Kerstdag
  • Tweede Kerstdag
Bel ons

14 030
maandag t/m vrijdag 08.30 - 17.00 uur

Vanuit het buitenland
+31 30 686 16 11

Bij calamiteiten* buiten reguliere werktijden
06 - 21 21 52 02
(*calamiteiten zijn bijvoorbeeld: een gat in het wegdek, omgewaaide bomen of zaken die niet tot de volgende werkdag of na het weekend kunnen wachten)

Bezoek ons

Overtoom 1, 3401 BK IJsselstein

Afleveradres
Kampenhof 1, 3401 BH IJsselstein

Stuur een brief

Postbus 26, 3400 AA IJsselstein

Huisregels 

In het stadhuis gaan wij netjes met elkaar om. We treden u met respect tegemoet. Wij verwachten dat u op dezelfde manier met ons omgaat. 

Huisregels :

  • We gaan respectvol met elkaar om;
  • Huisdieren blijven buiten, hulphonden mogen mee naar binnen;
  • U eet en drinkt niets in het stadhuis (bij officiële gelegenheden mag het wel);
  • Het stadhuis is geen verblijfsruimte;
  • Ouders zijn verantwoordelijk voor hun kinderen;
  • U volgt de aanwijzingen van onze medewerkers op;
  • (Geluids)overlast of grensoverschrijdend gedrag staan wij niet toe;
  • Roken en drugsgebruik zijn verboden;
  • U mag beeld- en geluidsopnames maken na overleg met (en met toestemming van) betrokkenen;
  • Het dragen van wapens of gevaarlijke voorwerpen is verboden;
  • Strafbare feiten melden wij aan de politie;
  • Wij verhalen veroorzaakte schade altijd op degene die de schade heeft veroorzaakt.
Filmen en geluidsopnames 

Het maken van beeld- en geluidsopnames is toegestaan na onderling overleg met (en met toestemming van) betrokkenen. 

Toegang tot het stadhuis 

Wij heten u welkom in het stadhuis. Wie naar het stadhuis komt, doet dat om gebruik te maken van de voorzieningen of voor een afspraak met een medewerker. De begane grond is het publieksgedeelte en tijdens openingstijden toegankelijk voor klanten en bezoekers van de gemeente. De kantoorgedeeltes zijn niet toegankelijk voor publiek. Voor de kamers van burgemeester en wethouders maken we uitzonderingen. Die mag u op afspraak bezoeken onder begeleiding van één van onze bestuurders of medewerkers.

Camerabeveiliging 

Het stadhuis is beveiligd met videocamera’s. Zo zorgen we voor uw en onze veiligheid, gezondheid en eigendommen.

Maatregelen

Wij verwachten dat u onze huisregels naleeft in ons stadhuis, maar ook bij contacten met onze medewerkers in de openbare ruimte buiten of op de gemeentewerf. Als u zich niet aan de huisregels houdt, spreken wij u daarop aan en ontvangt u een waarschuwing. Bij herhaling wordt u niet verder geholpen en zo bent u niet meer welkom bij de gemeentelijke gebouwen en terreinen. Als u schade veroorzaakt moet u hiervoor betalen. Bij verbaal of fysiek geweld doen we altijd aangifte bij de politie.