Vrije tijd, sport en cultuur

• FIT IJSSELSTEIN

FIT IJsselstein is een samenwerking van aanbieders op het gebied van sport en gezondheid. Dit netwerk is verbonden aan de uitvoering van diverse initiatieven uit het sport- en preventieakkoord.

• Buurtsportcoaches

Buurtsportcoaches IJsselstein wil de inwoners van IJsselstein structureel in beweging krijgen. Met dat doel voor ogen ontwikkelen we sport- en beweegactiviteiten in IJsselstein, in opdracht van de gemeente en in samenwerking met partners. Alles op een ambitieuze, toonaangevende, servicegerichte, verbindende en duurzame manier.

• Toeristische informatie

Trek je wandelschoenen aan, huur een boot of pak de fiets en geniet van Hollandse polderlandschappen. Ga ravotten in de speeltuin of op ontdekking met een audiotour of gids langs de pareltjes van de binnenstad.

• Sportparken en sporthallen

In IJsselstein hebben we allerlei sporthallen, gymzalen en sportvelden. Vooral sportverenigingen en scholen maken hier gebruik van. Maar u kunt ook zelf een sportzaal huren!

• Veiling gemeentelijke kunstcollectie

In de afgelopen 70 jaar heeft de gemeente verschillende kunstwerken van kunstenaars uit IJsselstein en de rest van Nederland gekregen en gekocht. Het college heeft besloten een deel van de kunstcollectie te laten veilen. De veilingopbrengst wordt geïnvesteerd in Kunst en Cultuur.

• Zwembad

In IJsselstein hebben we het zwembad “De Hooghe Waerd”. Sportfondsen IJsselstein exploiteert het zwembad voor de gemeente IJsselstein. U kunt hier terecht voor zwemlessen en recreatief zwemmen.

• Cultuurcafé

Het IJsselsteinse Cultuurcafé is dé plek voor culturele ondernemers en instellingen, verenigingen, collectieven, professioneel uitvoerende kunstenaars en amateurkunstenaars, om elkaar te ontmoeten en kennis en ideeën uit te wisselen.

• Cultuur

IJsselstein bruist van de activiteiten. Ontmoet elkaar in het theater, museum of bij een evenement. Ontdek onze prachtige vestingstad boordevol monumenten, eigentijdse kunsten en moderne architectuur.

• Winkelen

IJsselstein is een fijne winkelstad, met voor ieder wat wils. De meeste winkels zijn open van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur en op zaterdag tot 17.00 uur. Winkeliers bepalen zelf of zij zondag open zijn.

• Evenementenkalender

Ontdek welke evenementen er op de planning staan.