Evenement

Wilt u een evenement organiseren in de gemeente? Meestal is dan een vergunning nodig. De vergunningsplicht geldt voor grootschalige evenementen, zoals een braderie, festival, kermis of optocht. Kleine evenementen meldt u bij de gemeente.

Beschrijving

Hoe werkt het?

Maak een afspraak met de evenementencoördinator via 14 030. U bespreekt de locatie, datum en type vergunningen. Belangrijk is dat u het concept heeft uitgewerkt en een draaiboek meeneemt. Vraag de vergunning op tijd aan: minimaal 12 weken voor het evenement.

DigiD of eHerkenning

Evenement online melden

Schriftelijk

Maak gebruik van het aanvraagformulier (pdf, 190 kB).

Stuur een mail naar info@ijsselstein.nl en voeg de volgende documenten toe:

  • draaiboek;
  • veiligheidsplan;
  • plattegrond evenemententerrein;
  • plattegrond met aanrijroute en opstelplaats hulpdiensten.

U kunt bovenstaande informatie ook per post toesturen naar Postbus 26, 3400 AA IJsselstein.

Kosten

In de legesverordening staan de kosten voor het behandelen van de aanvraag.

Proces

Om er zeker van te zijn dat er tijdig op uw aanvraag wordt gereageerd en om de hulpdiensten te kunnen informeren, moet uw aanvraag minimaal 12 weken voor het evenement compleet bij ons zijn ingediend.

Een vergunning kan worden geweigerd als de aanvraag daarvoor minder dan 3 weken voor de beoogde datum van de activiteit is ingediend. Een behoorlijke behandeling van de aanvraag is dan niet mogelijk.

We nemen een beslissing binnen 8 weken na ontvangst van de complete aanvraag. Deze termijn kan worden verlengd als we nog meer informatie nodig hebben om te kunnen beslissen.

Evenementenkalender

Op onze evenementenkalender ziet u wat er voorlopig op de jaarplanning staat. De kalender is informerend en bevat geen informatie over de noodzakelijke vergunningen.