Melding openbare ruimte

Komt u buiten iets tegen waar de gemeente wat aan kan doen? Meld het ons, dan gaan we ermee aan de slag. U kunt tijdens kantooruren ook bellen via telefoonnummer 14 030.

Klik op de onderstaande link om een formulier in te vullen. Daarmee kunt u ons laten weten waar u overlast van heeft. Denk aan: een scheefliggende stoeptegel, een foutgeparkeerde auto, een verstopte riolering, onkruid, hondenpoep, struiken die we moeten snoeien of overlast van anderen.

Online melding doorgeven aan de gemeente

Tip: doet u vaak een melding? Maak dan een snelkoppeling naar het formulier op het startscherm van uw telefoon of tablet. Dan bent u voortaan in 1 klik bij het meldformulier.

Spoed

Soms kan een melding niet wachten. In de volgende gevallen heeft u snel contact:

• Bij levensgevaar of een misdrijf Is er iemand in levensgevaar of bent u getuige van een misdrijf of het voorbereiden van een inbraak of diefstal? Bel dan 112. Heeft uw melding geen spoed, maar is wel politie nodig? Bel dan met 0900 8844.
  • Is er sprake van schade aan de buitenruimte of een gevaarlijke situatie? Bel dan met de piketdienst van de gemeente op 14 030.

Andere meldingen

Soms zijn andere organisaties verantwoordelijk voor het opvolgen van een melding. Als dat zo is, sturen wij de melding door en informeren we de melder. Hieronder ziet u waar u direct kunt melden en waarover:

• Afval, ongedierte en straatreiniging
    Meldingen over afvalinzameling, zwerfafval, straatvuil, grofvuil, plaagdierbestrijding en straatreiniging kunt u kwijt bij RMN via deze link of bel met 0900 603 92 22 (maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur) of stuur een e-mail aan info@rmn.nl.
  • Straatverlichting
    Neem hiervoor contact op met Citytec via deze link of bel met 088 100 27 31. Lees verder over straatverlichting.
  • Gas of elektra
    Neem hiervoor contact op met Stedin. Via deze link vindt u hierover meer informatie.
  • Waterleiding
    Neem hiervoor contact op met Vitens. Via deze link vindt u hierover meer informatie.
  • Sneltram
    Neem hiervoor contact op met de Provincie Utrecht. Via deze link vindt u hierover meer informatie.